Patrocinado por:

Patrocinado por:
Alteraciones de MTG de todo tipo. Blog remodelado, echadle un ojo

miércoles, 8 de julio de 2009

[M10] Spoiler Textual Final

Image Hosted by ImageShack.us
(Fuente: Wizards.com, Wizards´Facebook,
MTGSalvation, Gatherer, MTGFrance)


No, no me han secuestrado los extraterrestres ni nadie se ha metido en mi cuerpo ni he muerto ni nada (no os deshareis de mí tan facilmente, muahaha!).

Sé que llevo desaparecido un tiempo y el spoiler esta acabado desde hace una semana. Hoy actualizaré el spoiler y pondre en un rato las imágenes que faltan (mil) por subir..

Que entre examen final y celebraciones de licenciatura, al final tengo al pobre blog que no ha hecho nada malo sin alimentarle xD.


SPOILER TEXTUAL:


wwww - BLANCO: wwww


Angel´s Mercy 2ww
Instant Common
You gain 7 life.



Blinding Mage 1w
Creature - Human Wizard Common
{W}, {T}: Tap target creature.

1/2


Divine Veredict 3w
Instant Common
Destroy target attacking or blocking creature.



Glorious Charge 1w
Instant Common
Creatures you control get +1/+1 until end of turn.


Griffin Sentinel 2w
Creature - Griffin Common
Flying
Vigilance.

1/3


Indestructibility 3w
Enchantment - Aura Rare
Enchant permanent
Enchanted permanent is indestructible.


--- Inicialmente es bastante malucha, pero puede tener su
gracia con algún pino que tenga habilidades jugosas explotables, aunque
seguirá siendo carne de Path to Exile.


Lifelink w
Enchantment - Aura Common
Enchant creature
Enchanted creature has lifelink.


Lightwielder Paladin 3ww
Creature - Human Knight Rare
First strike (This creature deals combat damage before creatures without first strike.)
Whenever Lightwielder Paladin deals combat damage to a player, you may exile target black or red permanent that player controls.

4/4

--- Un bicho simpaticote para limitado, aunque quizá pueda hacerse
hueco en SB para futuras Weenies post Zendikar.


Open the Vaults 4ww
Sorcery Rare
Return all artifact and enchantment cards from all graveyards to the battlefield under their owners' control.

--- Esta carta huele a combo que tira millas. A ver cuanto tardan los Johnnies
en hacer algo con ella.



Palace Guard 2w
Creature - Human Soldier Common
Palace Guard can block any number of creatures.

1/4


Rhox Pikemaster 2ww
Creature - Rhino Soldier Uncommon
First strike
Other Soldier creatures you control have first strike.

3/3

--- Con la cantidad de soldaditos que está trayendo esta colección,
que no nos extrañe verlos en Weenies en el tipo 2 del año que viene
con Zendikar.


Safe Passage 2w
Instant Common
Prevent all damage that would be dealt to you and creatures you control this turn.

--- La mejor amiga del Volcanic Fallout de tu contrincante.


Siege Mastodon 4w
Creature - Elephant Common

3/5


Silvercoat Lion 1w
Creature - Cat Common

2/2


Solemn Offering 2w
Sorcery Common
Destroy target artifact or enchantment. You gain 4 life.


--- Casualmente, un muy buen amigo para Solemn Simulacrum y Hatching Plans. Aunque
no la veo mas allá de casual games.


Stormfront Pegasus 1w
Creature - Pegasus Common
Flying

2/1


Wall of Faith 3w
Creature - Wall Common
Defender
{W}: Wall of Faith gets +0/+1 until end of turn.

0/5




uuuu - AZUL: uuuu


Alluring Siren 1u
Creature - Siren Uncommon
{T}: Target creature an opponent controls attacks you this turn if able.

1/1


Convincing Mirage 1u
Enchantment - Aura Common
Enchant land
As Convincing Mirage enters the battlefield, choose a basic land type.
Enchanted land is the chosen type.


Disorient 3u
Instant Common
Target creature gets -7/-0 until end of turn.

--- Este tipo de trucos para combate con las nuevas reglas de M10 pueden ser
interesantes, aunque en concreto esta carta no lo sea, inicialmente por su coste.


Djinn of Wishes 3uu
Creature - Djinn Rare
Flying
Djinn of Wishes enters the battlefield with three wish counters on it.
2{U}{U}, Remove a wish counter from Djinn of Wishes: Reveal the top card of your library. You may play that card without paying its mana cost. If you don't, exile it.

4/4

--- Habilidad interesante, bicho regulero. Buen amigo de Ponder y de Divining Top.
Jugar hechizos semi gratis siempre esta bien. Puede ser una carta sobre la que
diseñar alguna baraja que explote su habilidad.


Hive Mind 5u
Enchantment Rare
Whenever a player casts an instant or sorcery spell, each other player copies that spell. Each of those players may choose new targets for his or her copy.

--- Otra de esas extrañas cartas que le piden a gritos que un Johnny le haga una baraja.
Además esta obliga a que el otro jugador copie el hechizo, lo cual puede ser
interesante de explotar de alguna manera. Típica rara de caja de zapatos hasta
que viene un japo y le hace una baraja.


Ice Cage 1u
Enchantment - Aura Common
Enchant creature
Enchanted creature can’t attack or block, and its activated abilities can’t be activated.
When enchanted creature becomes the target of a spell or ability, destroy Ice Cage.

--- Pacifismo de palo para azul.


Illusionary Servant 1uu
Creature - Illusion Common
Flying
When Illusionary Servant becomes the target of a spell or ability, sacrifice it.

3/4

--- Siguiendo la dinámica de la skulking ghost, un 3/4 que vuela por 3, no esta mal.


Merfolk Sovereign 1uu
Creature - Merfolk Rare
Other Merfolk creatures you control get +1/+1.
{T}: Target Merfolk creature is unblockable this turn.

2/2

--- Otro de los nuevos "Lords" que trae M10 y que pueden ser interesantes.
En concreto, este hace muy buenas migas con el señor Wake Thrasher .


Mind Control 3uu
Enchantment - Aura Uncommon
Enchant creature
You control enchanted creature.

--- Control Magic por cmc 5.


Serpent of the Endless Sea 4u
Creature - Serpent Common
Serpent of the Endless Sea's power and toughness are each equal to the number of Islands you control.
Serpent of the Endless Sea can't attack unless defending player controls an Island.

*/*

--- Mejor que la serpiente que siempre reeditaban ya es, por eso de las islands
en una monoblue. Tampoco es que sea un cartón jugable precisamente, pero
al menos han mejorado la que había.


Tome Scour u
Sorcery Common
Target player puts the top five cards of his or her library into his or her graveyard.

--- Otra cartita para barajas de tipo Mill (hacer perder al oponente por no poder robar carta).


Zephyr Sprite u
Creature - Faerie Common
Flying

1/1



bbbb - NEGRO : bbbb

Acolyte of Xathrid b
Creature - Human Cleric Common
1{B}, {T}: Target player loses 1 life.

0/1


Disentomb b
Sorcery Common
Return target creature card from your graveyard to your hand.

--- Reprint funcional del Raise Dead de toda la vida.


Doom Blade 1b
Instant Common
Destroy target nonblack creature.

--- Terror mejorado para los tiempos que corren, con cacharritos esper.


Dread Warlock 1bb
Creature - Human Wizard Common
Dread Warlock can't be blocked except by black creatures.

2/2

--- El señor Mark Rosewater (Maro para los amigos) comentó hace tiempo
en su columna semanal de Wizards, que la habilidad de Fear no le gustaba suficiente
asi que en este bicho, podemos ver una posible prueba inicial para la
habilidad de Fear mejorada.


Howling Banshee 2bb
Creature - Spirit Uncommon
Flying
When Howling Banshee enters the battlefield, each player loses 3 life.

3/3


Kelinore Bat 2b
Creature - Bat Common
Flying

2/1


Rise from the Grave 4b
Sorcery Uncommon
Put target creature card in a graveyard onto the battlefield under your control. That creature is a black Zombie in addition to its other colors and types.

--- Nuevo Zombify/Beacon of Unrest, que permite seleccionar cementerio
y además te convierte el bicho en negro y zombie.
Interesante para las reanimator, aunque muy inferior al Mannekin Makeshift, por
aquello de no ser instant.


Sanguine Bond 3bb
Enchantment Rare
Whenever you gain life, target opponent loses that much life.

--- Divertida cuanto menos para montar una BW life. Aunque de momento,
la considero territorio Casual.


Soul Bleed 2b
Enchantment - Aura Common
Enchant creature
At the beginning of enchanted creature's controller's upkeep, that player loses 1 life.


Vampire Aristocrat 2b
Creature - Vampire Rogue Common
Sacrifice a creature: Vampire Aristocrat gets +2/+2 until end of turn.

2/2

--- Reprint Funcional del Nantuko Husk, que pierde el subtipo de Zombie y gana
el de Vampiro.


Warpath Ghoul 2b
Creature - Zombie Common
3/2

--- Scathe Zombies con un puntito mas de fuerza.


Xathrid Demon 3bbb
Creature - Demon Mythic Rare
Flying, trample
At the beginning of your upkeep, sacrifice a creature other than Xathrid Demon, then each opponent loses life equal to the sacrificed creature’s power. If you can’t sacrifice a creature, tap Xathrid Demon and you lose 7 life.

7/7

--- Lord of the Pit mejorado. Ahora cada bicho que sacrificas, pega galletazo.
¿Eso lo hará mas jugable? ni idea, pero al menos la han mejorado.


Zombie Goliath 4b
Creature - Zombie Giant Common

4/3


rrrr - ROJO : rrrr

Act of Treason 2r
Sorcery Uncommon
Gain control of target creature until end of turn. Untap that creature. It gains haste until end of turn. (It can attack and {T} this turn.)

--- Reprint funcional del Threaten.


Berserkers of Blood Ridge 4r
Creature - Human Berserker Common
Berserkers of Blood Ridge attacks each turn if able.

4/4


Burning Inquiry r
Sorcery Common
Each player draws three cards, then discards three cards at random.

--- Nuevo amiguito para las Ichorid, de primer turno. Mas rapido que el Goblin Lore, en tempo.
También puede ser un amigo para barajas (de momento Casuales) de Underworld Dreams.


Burst of Speed r
Sorcery Common
Creatures you control gain haste until end of turn.


Fiery Hellhound 1rr
Creature - Elemental Hound Common
{R}: Fiery Hellhound gets +1/+0 until end of turn.

2/2


Goblin Artillery 1rr
Creature - Goblin Warrior Uncommon
{T}: Goblin Artillery deals 2 damage to target creature or player and 3 damage to you.

1/3


Goblin Chieftain 1rr
Creature - Goblin Rare
Haste
Other Goblin creatures you control get +1/+1 and have haste.

2/2

--- Otro de los nuevos "Lords" que trae M10. Bastante jugable, infla bichos y les da prisa.
Se han portado con los nuevos lords la verdad.


Jackal Familiar r
Creature - Hound Common
Jackal Familiar can’t attack or block alone.

2/2

--- Otro bicho del palo de Mogg Flunkies o Ember Beast.


Magma Phoenix 3rr
Creature - Phoenix Rare
Flying
When Magma Phoenix is put into a graveyard from the battlefield, it deals 3 damage to each creature and each player.
3{R}{R}: Return Magma Phoenix from your graveyard to your hand.

3/3


Seismic Strike 2r
Instant Common
Seismic Strike deals damage to target creature equal to the number of Mountains you control.

--- Si skred vió juego en la época Coldsnap, esta, a pesar de su coste, no sería
extraño que viera juego, cuando Zendikar y su temática monocolor venga.
Aun así tampoco apostaría mi mano izquierda por ello xD.


Viashino Spearhunter 2r
Creature - Viashino Warrior Common
First strike

2/1


Yawning Fissure 4r
Sorcery Common
Each opponent sacrifices a land.



gggg - VERDE : gggg

Awakener Druid 2g
Creature - Human Druid Uncommon
When Awakener Druid enters the battlefield, target Forest becomes a 4/5 green Treefolk creature as long as Awakener Druid is on the battlefield. (It's still a land)

1/1


Borderland Ranger 2g
Creature - Human Scout Common
When Borderland Ranger enters the battlefield, you may search your library for a basic land card, reveal it, and put it into your hand. If you do, shuffle your library.

2/2

--- Reprint funcional del Civic Wayfinder, solo que pierde el tipo Elfo,
para convertirse en un humano.



Bountiful Harvest 4g
Sorcery Common
You gain 1 life for each land you control.



Bramble Creeper 4g
Creature - Elemental Common
Whenever Bramble Creeper attacks, it gets +5/+0 until end of turn.

0/3


Centaur Courser 2g
Creature - Centaur Warrior Common

3/3


Cudgel Troll 2gg
Creature - Troll Uncommon
{G}: Regenerate Cudgel Troll. (The next time this creature would be destroyed this turn, it isn’t. Instead tap it, remove all damage from it, and remove it from combat.)

4/3

--- Su habilidad de regenerarse por solo 1 verde, puede hacerle un poco jugable.


Emerald Oryx 3g
Creature - Antelope Common
Forestwalk (This creature is unblockable as long as defending player controls a Forest.)

2/3


Entangling Vines 3g
Enchantment - Aura Common
Enchant tapped creature
Enchanted creature doesn't untap during its controller’s untap step.



Howl of the Night Pack 6g
Sorcery Uncommon
Put a 2/2 green Wolf creature token onto the battlefield for each Forest you control.



Kalonian Behemoth 5gg
Creature - Beast Rare
Shroud

9/9

--- Un 9/9 shroud en el futuro tipo 2 en el que no hay ni ira ni damnation, y
posiblemente se juegue mucho spot removal, puede ser gracioso.
La habilidad de Shroud va a ganar enteros en el futuro tipo 2.



Lurking Predators 4gg
Enchantment Rare
Whenever an opponent casts a spell, reveal the top card of your library. If it's a creature card, put it onto the battlefield. Otherwise, you may put that card on the bottom of your library.

--- Simpaticota carta para hacerse una baraja de bicherio a tope.


Master of the Wild Hunt 2gg
Creature - Human Shaman Mythic Rare
At the beginning of your upkeep, put a 2/2 green Wolf creature token onto the battlefield.
{T}: Tap all untapped Wolf creatures you control. Each Wolf tapped this way deals damage equal to its power to target creature. That creature then deals damage equal to its power divided as its controller chooses among any number of those Wolves.

3/3

--- Las cartas que trufan bichos por la cara siempre son interesantes, y mas si va
acompañada de una interesante habilidad. Aunque es pronto para decir si
esta verá juego o no.


Mist Leopard 3g
Creature - Cat Common
Shroud

3/2


Mold Adder g
Creature - Fungus Snake Uncommon
Whenever an opponent casts a blue or black spell, you may put a +1/+1 counter on Mold Adder.

1/1

--- Otra típica carta de Sb, solo que su fragilidad no lo hará demasiado jugable.



Nature´s Spiral 1g
Sorcery Uncommon
Return target permanent card from your graveyard to your hand.


Oakenform 2g
Enchantment - Aura Common
Enchant creature
Enchanted creature gets +3/+3.


Prized Unicorn 3g
Creature - Unicorn Uncommon
All creatures able to block Prized Unicorn do so.

2/2


Protean Hydra xg
Creature - Hydra Mythic Rare
Protean Hydra enters the battlefield with X +1/+1 counters on it.
If damage would be dealt to Protean Hydra, prevent that damage and remove that many +1/+1 counters from it.
Whenever a +1/+1 counter is removed from Protean Hydra, put two +1/+1 counters on it at the beginning of the end step.

--- Bicho la mar de cachondo sobretodo si tenemos algo que le
de +1 a la resistencia sin contadores, ya que así siempre se mantendrá
vivo frente a ataques de daño.


Regenerate 1g
Instant Common
Regenerate target creature.


Runeclaw Bears 1g
Creature - Bear Common

2/2


Stampeding Rhino 4g
Creature - Rhino Common
Trample

4/4


Windstorm xg
Instant Uncommon
Windstorm deals X damage to each creature with flying.

--- Hurricane sin la parte de hacer daño a los jugadores.



Y hasta aquí, con este post, por fin acabo el spoiler de M10 (tarde, lo sé, pero mas vale tarde que nunca :) así mi karma me quiere).

Para la próxima , actualizo el spoiler visual, y a ver si os hablo de la Grixis Control que es lo último que estoy testeando ahora, en algún articulete. (Oh si, control no ha muerto ;) )


Saludos y a pasarlo bien!



-NTK-

2 comentarios:

  1. Retiramos la Orcish Artillery pero metemos la Goblin Artillery O_O

    Jajjaajaj

    Bueno, celebro que el blog vuelva a la vida tras el lapso de exámenes. Yo también he vivido una tormenta de graduación :P

    Algunos cartones muy interesantes, sobre todo para cuando se vaya Lorwyn del tipo II.

    Saludos.

    ResponderEliminar
  2. Por cierto, tengo mucha curiosidad por ver esa Grixis control :)

    ResponderEliminar

-- ∞ --- ∞ -- Sé el Primero en comentar la entrada! -- ∞ --- ∞ --


Procura utilizar un lenguaje apropiado que aún opinando de acuerdo a la libre expresión personal, siga siendo siempre respetuoso con los demás compañer@s, gracias a la utilización de palabras adecuadas y no malsonantes.

He habilitado el permiso a autores Anónimos a comentar.
Si eres anónimo, si quieres deja un nick en el comentario, para que te vayamos conociendo la comunidad.

También puedes utilizar la opción de Nombre/URL del menú de "Comentar como".

Espero que con esto podamos dialogar mejor entre tod@s y disfrutar de las posibilidades que ofrece la rumorología y especulación y pasarlo bien :)

Saludetes!!