(Fuente: Wizards.com, Wizards´Facebook,
MTGSalvation, Gatherer, MTGFrance)
No, no me han secuestrado los extraterrestres ni nadie se ha metido en mi cuerpo ni he muerto ni nada (no os deshareis de mí tan facilmente, muahaha!).
Sé que llevo desaparecido un tiempo y el spoiler esta acabado desde hace una semana. Hoy actualizaré el spoiler y pondre en un rato las imágenes que faltan (mil) por subir..
Que entre examen final y celebraciones de licenciatura, al final tengo al pobre blog que no ha hecho nada malo sin alimentarle xD.
Sé que llevo desaparecido un tiempo y el spoiler esta acabado desde hace una semana. Hoy actualizaré el spoiler y pondre en un rato las imágenes que faltan (mil) por subir..
Que entre examen final y celebraciones de licenciatura, al final tengo al pobre blog que no ha hecho nada malo sin alimentarle xD.
SPOILER TEXTUAL:
- BLANCO:
Angel´s Mercy
Instant
You gain 7 life.
Blinding Mage
Creature - Human Wizard
, : Tap target creature.
1/2
Divine Veredict
Instant
Destroy target attacking or blocking creature.
Glorious Charge
Instant
Creatures you control get +1/+1 until end of turn.
Griffin Sentinel
Creature - Griffin
Flying
Vigilance.
1/3
Indestructibility
Enchantment - Aura
Enchant permanent
Enchanted permanent is indestructible.
--- Inicialmente es bastante malucha, pero puede tener su
gracia con algún pino que tenga habilidades jugosas explotables, aunque
seguirá siendo carne de Path to Exile.
Lifelink
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature has lifelink.
Lightwielder Paladin
Creature - Human Knight
First strike (This creature deals combat damage before creatures without first strike.)
Whenever Lightwielder Paladin deals combat damage to a player, you may exile target black or red permanent that player controls.
4/4
--- Un bicho simpaticote para limitado, aunque quizá pueda hacerse
hueco en SB para futuras Weenies post Zendikar.
Open the Vaults
Sorcery
Return all artifact and enchantment cards from all graveyards to the battlefield under their owners' control.
--- Esta carta huele a combo que tira millas. A ver cuanto tardan los Johnnies
en hacer algo con ella.
Palace Guard
Creature - Human Soldier
Palace Guard can block any number of creatures.
1/4
Rhox Pikemaster
Creature - Rhino Soldier
First strike
Other Soldier creatures you control have first strike.
3/3
--- Con la cantidad de soldaditos que está trayendo esta colección,
que no nos extrañe verlos en Weenies en el tipo 2 del año que viene
con Zendikar.
Safe Passage
Instant
Prevent all damage that would be dealt to you and creatures you control this turn.
--- La mejor amiga del Volcanic Fallout de tu contrincante.
Siege Mastodon
Creature - Elephant
3/5
Silvercoat Lion
Creature - Cat
2/2
Solemn Offering
Sorcery
Destroy target artifact or enchantment. You gain 4 life.
--- Casualmente, un muy buen amigo para Solemn Simulacrum y Hatching Plans. Aunque
no la veo mas allá de casual games.
Stormfront Pegasus
Creature - Pegasus
Flying
2/1
Wall of Faith
Creature - Wall
Defender
: Wall of Faith gets +0/+1 until end of turn.
0/5
- AZUL:
Alluring Siren
Creature - Siren
: Target creature an opponent controls attacks you this turn if able.
1/1
Convincing Mirage
Enchantment - Aura
Enchant land
As Convincing Mirage enters the battlefield, choose a basic land type.
Enchanted land is the chosen type.
Disorient
Instant
Target creature gets -7/-0 until end of turn.
--- Este tipo de trucos para combate con las nuevas reglas de M10 pueden ser
interesantes, aunque en concreto esta carta no lo sea, inicialmente por su coste.
Djinn of Wishes
Creature - Djinn
Flying
Djinn of Wishes enters the battlefield with three wish counters on it.
2, Remove a wish counter from Djinn of Wishes: Reveal the top card of your library. You may play that card without paying its mana cost. If you don't, exile it.
4/4
--- Habilidad interesante, bicho regulero. Buen amigo de Ponder y de Divining Top.
Jugar hechizos semi gratis siempre esta bien. Puede ser una carta sobre la que
diseñar alguna baraja que explote su habilidad.
Hive Mind
Enchantment
Whenever a player casts an instant or sorcery spell, each other player copies that spell. Each of those players may choose new targets for his or her copy.
--- Otra de esas extrañas cartas que le piden a gritos que un Johnny le haga una baraja.
Además esta obliga a que el otro jugador copie el hechizo, lo cual puede ser
interesante de explotar de alguna manera. Típica rara de caja de zapatos hasta
que viene un japo y le hace una baraja.
Ice Cage
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature can’t attack or block, and its activated abilities can’t be activated.
When enchanted creature becomes the target of a spell or ability, destroy Ice Cage.
--- Pacifismo de palo para azul.
Illusionary Servant
Creature - Illusion
Flying
When Illusionary Servant becomes the target of a spell or ability, sacrifice it.
3/4
--- Siguiendo la dinámica de la skulking ghost, un 3/4 que vuela por 3, no esta mal.
Merfolk Sovereign
Creature - Merfolk
Other Merfolk creatures you control get +1/+1.
: Target Merfolk creature is unblockable this turn.
2/2
--- Otro de los nuevos "Lords" que trae M10 y que pueden ser interesantes.
En concreto, este hace muy buenas migas con el señor Wake Thrasher .
Mind Control
Enchantment - Aura
Enchant creature
You control enchanted creature.
--- Control Magic por cmc 5.
Serpent of the Endless Sea
Creature - Serpent
Serpent of the Endless Sea's power and toughness are each equal to the number of Islands you control.
Serpent of the Endless Sea can't attack unless defending player controls an Island.
*/*
--- Mejor que la serpiente que siempre reeditaban ya es, por eso de las islands
en una monoblue. Tampoco es que sea un cartón jugable precisamente, pero
al menos han mejorado la que había.
Tome Scour
Sorcery
Target player puts the top five cards of his or her library into his or her graveyard.
--- Otra cartita para barajas de tipo Mill (hacer perder al oponente por no poder robar carta).
Zephyr Sprite
Creature - Faerie
Flying
1/1
- NEGRO :
Acolyte of Xathrid
Creature - Human Cleric
, : Target player loses 1 life.
0/1
Disentomb
Sorcery
Return target creature card from your graveyard to your hand.
--- Reprint funcional del Raise Dead de toda la vida.
Doom Blade
Instant
Destroy target nonblack creature.
--- Terror mejorado para los tiempos que corren, con cacharritos esper.
Dread Warlock
Creature - Human Wizard
Dread Warlock can't be blocked except by black creatures.
2/2
--- El señor Mark Rosewater (Maro para los amigos) comentó hace tiempo
en su columna semanal de Wizards, que la habilidad de Fear no le gustaba suficiente
asi que en este bicho, podemos ver una posible prueba inicial para la
habilidad de Fear mejorada.
Howling Banshee
Creature - Spirit
Flying
When Howling Banshee enters the battlefield, each player loses 3 life.
3/3
Kelinore Bat
Creature - Bat
Flying
2/1
Rise from the Grave
Sorcery
Put target creature card in a graveyard onto the battlefield under your control. That creature is a black Zombie in addition to its other colors and types.
--- Nuevo Zombify/Beacon of Unrest, que permite seleccionar cementerio
y además te convierte el bicho en negro y zombie.
Interesante para las reanimator, aunque muy inferior al Mannekin Makeshift, por
aquello de no ser instant.
Sanguine Bond
Enchantment
Whenever you gain life, target opponent loses that much life.
--- Divertida cuanto menos para montar una BW life. Aunque de momento,
la considero territorio Casual.
Soul Bleed
Enchantment - Aura
Enchant creature
At the beginning of enchanted creature's controller's upkeep, that player loses 1 life.
Vampire Aristocrat
Creature - Vampire Rogue
Sacrifice a creature: Vampire Aristocrat gets +2/+2 until end of turn.
2/2
--- Reprint Funcional del Nantuko Husk, que pierde el subtipo de Zombie y gana
el de Vampiro.
Warpath Ghoul
Creature - Zombie
3/2
--- Scathe Zombies con un puntito mas de fuerza.
Xathrid Demon
Creature - Demon
Flying, trample
At the beginning of your upkeep, sacrifice a creature other than Xathrid Demon, then each opponent loses life equal to the sacrificed creature’s power. If you can’t sacrifice a creature, tap Xathrid Demon and you lose 7 life.
7/7
--- Lord of the Pit mejorado. Ahora cada bicho que sacrificas, pega galletazo.
¿Eso lo hará mas jugable? ni idea, pero al menos la han mejorado.
Zombie Goliath
Creature - Zombie Giant
4/3
- ROJO :
Act of Treason
Sorcery
Gain control of target creature until end of turn. Untap that creature. It gains haste until end of turn. (It can attack and this turn.)
--- Reprint funcional del Threaten.
Berserkers of Blood Ridge
Creature - Human Berserker
Berserkers of Blood Ridge attacks each turn if able.
4/4
Burning Inquiry
Sorcery
Each player draws three cards, then discards three cards at random.
--- Nuevo amiguito para las Ichorid, de primer turno. Mas rapido que el Goblin Lore, en tempo.
También puede ser un amigo para barajas (de momento Casuales) de Underworld Dreams.
Burst of Speed
Sorcery
Creatures you control gain haste until end of turn.
Fiery Hellhound
Creature - Elemental Hound
: Fiery Hellhound gets +1/+0 until end of turn.
2/2
Goblin Artillery
Creature - Goblin Warrior
: Goblin Artillery deals 2 damage to target creature or player and 3 damage to you.
1/3
Goblin Chieftain
Creature - Goblin
Haste
Other Goblin creatures you control get +1/+1 and have haste.
2/2
--- Otro de los nuevos "Lords" que trae M10. Bastante jugable, infla bichos y les da prisa.
Se han portado con los nuevos lords la verdad.
Jackal Familiar
Creature - Hound
Jackal Familiar can’t attack or block alone.
2/2
--- Otro bicho del palo de Mogg Flunkies o Ember Beast.
Magma Phoenix
Creature - Phoenix
Flying
When Magma Phoenix is put into a graveyard from the battlefield, it deals 3 damage to each creature and each player.
: Return Magma Phoenix from your graveyard to your hand.
3/3
Seismic Strike
Instant
Seismic Strike deals damage to target creature equal to the number of Mountains you control.
--- Si skred vió juego en la época Coldsnap, esta, a pesar de su coste, no sería
extraño que viera juego, cuando Zendikar y su temática monocolor venga.
Aun así tampoco apostaría mi mano izquierda por ello xD.
Viashino Spearhunter
Creature - Viashino Warrior
First strike
2/1
Yawning Fissure
Sorcery
Each opponent sacrifices a land.
- VERDE :
Awakener Druid
Creature - Human Druid
When Awakener Druid enters the battlefield, target Forest becomes a 4/5 green Treefolk creature as long as Awakener Druid is on the battlefield. (It's still a land)
1/1
Borderland Ranger
Creature - Human Scout
When Borderland Ranger enters the battlefield, you may search your library for a basic land card, reveal it, and put it into your hand. If you do, shuffle your library.
2/2
--- Reprint funcional del Civic Wayfinder, solo que pierde el tipo Elfo,
para convertirse en un humano.
Bountiful Harvest
Sorcery
You gain 1 life for each land you control.
Bramble Creeper
Creature - Elemental
Whenever Bramble Creeper attacks, it gets +5/+0 until end of turn.
0/3
Centaur Courser
Creature - Centaur Warrior
3/3
Cudgel Troll
Creature - Troll
: Regenerate Cudgel Troll. (The next time this creature would be destroyed this turn, it isn’t. Instead tap it, remove all damage from it, and remove it from combat.)
4/3
--- Su habilidad de regenerarse por solo 1 verde, puede hacerle un poco jugable.
Emerald Oryx
Creature - Antelope
Forestwalk (This creature is unblockable as long as defending player controls a Forest.)
2/3
Entangling Vines
Enchantment - Aura
Enchant tapped creature
Enchanted creature doesn't untap during its controller’s untap step.
Howl of the Night Pack
Sorcery
Put a 2/2 green Wolf creature token onto the battlefield for each Forest you control.
Kalonian Behemoth
Creature - Beast
Shroud
9/9
--- Un 9/9 shroud en el futuro tipo 2 en el que no hay ni ira ni damnation, y
posiblemente se juegue mucho spot removal, puede ser gracioso.
La habilidad de Shroud va a ganar enteros en el futuro tipo 2.
Lurking Predators
Enchantment
Whenever an opponent casts a spell, reveal the top card of your library. If it's a creature card, put it onto the battlefield. Otherwise, you may put that card on the bottom of your library.
--- Simpaticota carta para hacerse una baraja de bicherio a tope.
Master of the Wild Hunt
Creature - Human Shaman
At the beginning of your upkeep, put a 2/2 green Wolf creature token onto the battlefield.
: Tap all untapped Wolf creatures you control. Each Wolf tapped this way deals damage equal to its power to target creature. That creature then deals damage equal to its power divided as its controller chooses among any number of those Wolves.
3/3
--- Las cartas que trufan bichos por la cara siempre son interesantes, y mas si va
acompañada de una interesante habilidad. Aunque es pronto para decir si
esta verá juego o no.
Mist Leopard
Creature - Cat
Shroud
3/2
Mold Adder
Creature - Fungus Snake
Whenever an opponent casts a blue or black spell, you may put a +1/+1 counter on Mold Adder.
1/1
--- Otra típica carta de Sb, solo que su fragilidad no lo hará demasiado jugable.
Nature´s Spiral
Sorcery
Return target permanent card from your graveyard to your hand.
Oakenform
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature gets +3/+3.
Prized Unicorn
Creature - Unicorn
All creatures able to block Prized Unicorn do so.
2/2
Protean Hydra
Creature - Hydra
Protean Hydra enters the battlefield with X +1/+1 counters on it.
If damage would be dealt to Protean Hydra, prevent that damage and remove that many +1/+1 counters from it.
Whenever a +1/+1 counter is removed from Protean Hydra, put two +1/+1 counters on it at the beginning of the end step.
--- Bicho la mar de cachondo sobretodo si tenemos algo que le
de +1 a la resistencia sin contadores, ya que así siempre se mantendrá
vivo frente a ataques de daño.
Regenerate
Instant
Regenerate target creature.
Runeclaw Bears
Creature - Bear
2/2
Stampeding Rhino
Creature - Rhino
Trample
4/4
Windstorm
Instant
Windstorm deals X damage to each creature with flying.
--- Hurricane sin la parte de hacer daño a los jugadores.
Y hasta aquí, con este post, por fin acabo el spoiler de M10 (tarde, lo sé, pero mas vale tarde que nunca :) así mi karma me quiere).
Para la próxima , actualizo el spoiler visual, y a ver si os hablo de la Grixis Control que es lo último que estoy testeando ahora, en algún articulete. (Oh si, control no ha muerto ;) )
Saludos y a pasarlo bien!
-NTK-
Instant
You gain 7 life.
Blinding Mage
Creature - Human Wizard
, : Tap target creature.
1/2
Divine Veredict
Instant
Destroy target attacking or blocking creature.
Glorious Charge
Instant
Creatures you control get +1/+1 until end of turn.
Griffin Sentinel
Creature - Griffin
Flying
Vigilance.
1/3
Indestructibility
Enchantment - Aura
Enchant permanent
Enchanted permanent is indestructible.
--- Inicialmente es bastante malucha, pero puede tener su
gracia con algún pino que tenga habilidades jugosas explotables, aunque
seguirá siendo carne de Path to Exile.
Lifelink
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature has lifelink.
Lightwielder Paladin
Creature - Human Knight
First strike (This creature deals combat damage before creatures without first strike.)
Whenever Lightwielder Paladin deals combat damage to a player, you may exile target black or red permanent that player controls.
4/4
--- Un bicho simpaticote para limitado, aunque quizá pueda hacerse
hueco en SB para futuras Weenies post Zendikar.
Open the Vaults
Sorcery
Return all artifact and enchantment cards from all graveyards to the battlefield under their owners' control.
--- Esta carta huele a combo que tira millas. A ver cuanto tardan los Johnnies
en hacer algo con ella.
Palace Guard
Creature - Human Soldier
Palace Guard can block any number of creatures.
1/4
Rhox Pikemaster
Creature - Rhino Soldier
First strike
Other Soldier creatures you control have first strike.
3/3
--- Con la cantidad de soldaditos que está trayendo esta colección,
que no nos extrañe verlos en Weenies en el tipo 2 del año que viene
con Zendikar.
Safe Passage
Instant
Prevent all damage that would be dealt to you and creatures you control this turn.
--- La mejor amiga del Volcanic Fallout de tu contrincante.
Siege Mastodon
Creature - Elephant
3/5
Silvercoat Lion
Creature - Cat
2/2
Solemn Offering
Sorcery
Destroy target artifact or enchantment. You gain 4 life.
--- Casualmente, un muy buen amigo para Solemn Simulacrum y Hatching Plans. Aunque
no la veo mas allá de casual games.
Stormfront Pegasus
Creature - Pegasus
Flying
2/1
Wall of Faith
Creature - Wall
Defender
: Wall of Faith gets +0/+1 until end of turn.
0/5
- AZUL:
Alluring Siren
Creature - Siren
: Target creature an opponent controls attacks you this turn if able.
1/1
Convincing Mirage
Enchantment - Aura
Enchant land
As Convincing Mirage enters the battlefield, choose a basic land type.
Enchanted land is the chosen type.
Disorient
Instant
Target creature gets -7/-0 until end of turn.
--- Este tipo de trucos para combate con las nuevas reglas de M10 pueden ser
interesantes, aunque en concreto esta carta no lo sea, inicialmente por su coste.
Djinn of Wishes
Creature - Djinn
Flying
Djinn of Wishes enters the battlefield with three wish counters on it.
2, Remove a wish counter from Djinn of Wishes: Reveal the top card of your library. You may play that card without paying its mana cost. If you don't, exile it.
4/4
--- Habilidad interesante, bicho regulero. Buen amigo de Ponder y de Divining Top.
Jugar hechizos semi gratis siempre esta bien. Puede ser una carta sobre la que
diseñar alguna baraja que explote su habilidad.
Hive Mind
Enchantment
Whenever a player casts an instant or sorcery spell, each other player copies that spell. Each of those players may choose new targets for his or her copy.
--- Otra de esas extrañas cartas que le piden a gritos que un Johnny le haga una baraja.
Además esta obliga a que el otro jugador copie el hechizo, lo cual puede ser
interesante de explotar de alguna manera. Típica rara de caja de zapatos hasta
que viene un japo y le hace una baraja.
Ice Cage
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature can’t attack or block, and its activated abilities can’t be activated.
When enchanted creature becomes the target of a spell or ability, destroy Ice Cage.
--- Pacifismo de palo para azul.
Illusionary Servant
Creature - Illusion
Flying
When Illusionary Servant becomes the target of a spell or ability, sacrifice it.
3/4
--- Siguiendo la dinámica de la skulking ghost, un 3/4 que vuela por 3, no esta mal.
Merfolk Sovereign
Creature - Merfolk
Other Merfolk creatures you control get +1/+1.
: Target Merfolk creature is unblockable this turn.
2/2
--- Otro de los nuevos "Lords" que trae M10 y que pueden ser interesantes.
En concreto, este hace muy buenas migas con el señor Wake Thrasher .
Mind Control
Enchantment - Aura
Enchant creature
You control enchanted creature.
--- Control Magic por cmc 5.
Serpent of the Endless Sea
Creature - Serpent
Serpent of the Endless Sea's power and toughness are each equal to the number of Islands you control.
Serpent of the Endless Sea can't attack unless defending player controls an Island.
*/*
--- Mejor que la serpiente que siempre reeditaban ya es, por eso de las islands
en una monoblue. Tampoco es que sea un cartón jugable precisamente, pero
al menos han mejorado la que había.
Tome Scour
Sorcery
Target player puts the top five cards of his or her library into his or her graveyard.
--- Otra cartita para barajas de tipo Mill (hacer perder al oponente por no poder robar carta).
Zephyr Sprite
Creature - Faerie
Flying
1/1
- NEGRO :
Acolyte of Xathrid
Creature - Human Cleric
, : Target player loses 1 life.
0/1
Disentomb
Sorcery
Return target creature card from your graveyard to your hand.
--- Reprint funcional del Raise Dead de toda la vida.
Doom Blade
Instant
Destroy target nonblack creature.
--- Terror mejorado para los tiempos que corren, con cacharritos esper.
Dread Warlock
Creature - Human Wizard
Dread Warlock can't be blocked except by black creatures.
2/2
--- El señor Mark Rosewater (Maro para los amigos) comentó hace tiempo
en su columna semanal de Wizards, que la habilidad de Fear no le gustaba suficiente
asi que en este bicho, podemos ver una posible prueba inicial para la
habilidad de Fear mejorada.
Howling Banshee
Creature - Spirit
Flying
When Howling Banshee enters the battlefield, each player loses 3 life.
3/3
Kelinore Bat
Creature - Bat
Flying
2/1
Rise from the Grave
Sorcery
Put target creature card in a graveyard onto the battlefield under your control. That creature is a black Zombie in addition to its other colors and types.
--- Nuevo Zombify/Beacon of Unrest, que permite seleccionar cementerio
y además te convierte el bicho en negro y zombie.
Interesante para las reanimator, aunque muy inferior al Mannekin Makeshift, por
aquello de no ser instant.
Sanguine Bond
Enchantment
Whenever you gain life, target opponent loses that much life.
--- Divertida cuanto menos para montar una BW life. Aunque de momento,
la considero territorio Casual.
Soul Bleed
Enchantment - Aura
Enchant creature
At the beginning of enchanted creature's controller's upkeep, that player loses 1 life.
Vampire Aristocrat
Creature - Vampire Rogue
Sacrifice a creature: Vampire Aristocrat gets +2/+2 until end of turn.
2/2
--- Reprint Funcional del Nantuko Husk, que pierde el subtipo de Zombie y gana
el de Vampiro.
Warpath Ghoul
Creature - Zombie
3/2
--- Scathe Zombies con un puntito mas de fuerza.
Xathrid Demon
Creature - Demon
Flying, trample
At the beginning of your upkeep, sacrifice a creature other than Xathrid Demon, then each opponent loses life equal to the sacrificed creature’s power. If you can’t sacrifice a creature, tap Xathrid Demon and you lose 7 life.
7/7
--- Lord of the Pit mejorado. Ahora cada bicho que sacrificas, pega galletazo.
¿Eso lo hará mas jugable? ni idea, pero al menos la han mejorado.
Zombie Goliath
Creature - Zombie Giant
4/3
- ROJO :
Act of Treason
Sorcery
Gain control of target creature until end of turn. Untap that creature. It gains haste until end of turn. (It can attack and this turn.)
--- Reprint funcional del Threaten.
Berserkers of Blood Ridge
Creature - Human Berserker
Berserkers of Blood Ridge attacks each turn if able.
4/4
Burning Inquiry
Sorcery
Each player draws three cards, then discards three cards at random.
--- Nuevo amiguito para las Ichorid, de primer turno. Mas rapido que el Goblin Lore, en tempo.
También puede ser un amigo para barajas (de momento Casuales) de Underworld Dreams.
Burst of Speed
Sorcery
Creatures you control gain haste until end of turn.
Fiery Hellhound
Creature - Elemental Hound
: Fiery Hellhound gets +1/+0 until end of turn.
2/2
Goblin Artillery
Creature - Goblin Warrior
: Goblin Artillery deals 2 damage to target creature or player and 3 damage to you.
1/3
Goblin Chieftain
Creature - Goblin
Haste
Other Goblin creatures you control get +1/+1 and have haste.
2/2
--- Otro de los nuevos "Lords" que trae M10. Bastante jugable, infla bichos y les da prisa.
Se han portado con los nuevos lords la verdad.
Jackal Familiar
Creature - Hound
Jackal Familiar can’t attack or block alone.
2/2
--- Otro bicho del palo de Mogg Flunkies o Ember Beast.
Magma Phoenix
Creature - Phoenix
Flying
When Magma Phoenix is put into a graveyard from the battlefield, it deals 3 damage to each creature and each player.
: Return Magma Phoenix from your graveyard to your hand.
3/3
Seismic Strike
Instant
Seismic Strike deals damage to target creature equal to the number of Mountains you control.
--- Si skred vió juego en la época Coldsnap, esta, a pesar de su coste, no sería
extraño que viera juego, cuando Zendikar y su temática monocolor venga.
Aun así tampoco apostaría mi mano izquierda por ello xD.
Viashino Spearhunter
Creature - Viashino Warrior
First strike
2/1
Yawning Fissure
Sorcery
Each opponent sacrifices a land.
- VERDE :
Awakener Druid
Creature - Human Druid
When Awakener Druid enters the battlefield, target Forest becomes a 4/5 green Treefolk creature as long as Awakener Druid is on the battlefield. (It's still a land)
1/1
Borderland Ranger
Creature - Human Scout
When Borderland Ranger enters the battlefield, you may search your library for a basic land card, reveal it, and put it into your hand. If you do, shuffle your library.
2/2
--- Reprint funcional del Civic Wayfinder, solo que pierde el tipo Elfo,
para convertirse en un humano.
Bountiful Harvest
Sorcery
You gain 1 life for each land you control.
Bramble Creeper
Creature - Elemental
Whenever Bramble Creeper attacks, it gets +5/+0 until end of turn.
0/3
Centaur Courser
Creature - Centaur Warrior
3/3
Cudgel Troll
Creature - Troll
: Regenerate Cudgel Troll. (The next time this creature would be destroyed this turn, it isn’t. Instead tap it, remove all damage from it, and remove it from combat.)
4/3
--- Su habilidad de regenerarse por solo 1 verde, puede hacerle un poco jugable.
Emerald Oryx
Creature - Antelope
Forestwalk (This creature is unblockable as long as defending player controls a Forest.)
2/3
Entangling Vines
Enchantment - Aura
Enchant tapped creature
Enchanted creature doesn't untap during its controller’s untap step.
Howl of the Night Pack
Sorcery
Put a 2/2 green Wolf creature token onto the battlefield for each Forest you control.
Kalonian Behemoth
Creature - Beast
Shroud
9/9
--- Un 9/9 shroud en el futuro tipo 2 en el que no hay ni ira ni damnation, y
posiblemente se juegue mucho spot removal, puede ser gracioso.
La habilidad de Shroud va a ganar enteros en el futuro tipo 2.
Lurking Predators
Enchantment
Whenever an opponent casts a spell, reveal the top card of your library. If it's a creature card, put it onto the battlefield. Otherwise, you may put that card on the bottom of your library.
--- Simpaticota carta para hacerse una baraja de bicherio a tope.
Master of the Wild Hunt
Creature - Human Shaman
At the beginning of your upkeep, put a 2/2 green Wolf creature token onto the battlefield.
: Tap all untapped Wolf creatures you control. Each Wolf tapped this way deals damage equal to its power to target creature. That creature then deals damage equal to its power divided as its controller chooses among any number of those Wolves.
3/3
--- Las cartas que trufan bichos por la cara siempre son interesantes, y mas si va
acompañada de una interesante habilidad. Aunque es pronto para decir si
esta verá juego o no.
Mist Leopard
Creature - Cat
Shroud
3/2
Mold Adder
Creature - Fungus Snake
Whenever an opponent casts a blue or black spell, you may put a +1/+1 counter on Mold Adder.
1/1
--- Otra típica carta de Sb, solo que su fragilidad no lo hará demasiado jugable.
Nature´s Spiral
Sorcery
Return target permanent card from your graveyard to your hand.
Oakenform
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature gets +3/+3.
Prized Unicorn
Creature - Unicorn
All creatures able to block Prized Unicorn do so.
2/2
Protean Hydra
Creature - Hydra
Protean Hydra enters the battlefield with X +1/+1 counters on it.
If damage would be dealt to Protean Hydra, prevent that damage and remove that many +1/+1 counters from it.
Whenever a +1/+1 counter is removed from Protean Hydra, put two +1/+1 counters on it at the beginning of the end step.
--- Bicho la mar de cachondo sobretodo si tenemos algo que le
de +1 a la resistencia sin contadores, ya que así siempre se mantendrá
vivo frente a ataques de daño.
Regenerate
Instant
Regenerate target creature.
Runeclaw Bears
Creature - Bear
2/2
Stampeding Rhino
Creature - Rhino
Trample
4/4
Windstorm
Instant
Windstorm deals X damage to each creature with flying.
--- Hurricane sin la parte de hacer daño a los jugadores.
Y hasta aquí, con este post, por fin acabo el spoiler de M10 (tarde, lo sé, pero mas vale tarde que nunca :) así mi karma me quiere).
Para la próxima , actualizo el spoiler visual, y a ver si os hablo de la Grixis Control que es lo último que estoy testeando ahora, en algún articulete. (Oh si, control no ha muerto ;) )
Saludos y a pasarlo bien!
-NTK-
Retiramos la Orcish Artillery pero metemos la Goblin Artillery O_O
ResponderEliminarJajjaajaj
Bueno, celebro que el blog vuelva a la vida tras el lapso de exámenes. Yo también he vivido una tormenta de graduación :P
Algunos cartones muy interesantes, sobre todo para cuando se vaya Lorwyn del tipo II.
Saludos.
Por cierto, tengo mucha curiosidad por ver esa Grixis control :)
ResponderEliminar